Turyści nie wiedzą gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą gdzie będą - Paul Theroux
Kuélap, 02.08, środa

No dziś się chyba wreszcie wyspałem, bo obudziła mnie komórka (tak, to zawsze budziłem się przed). Po porannej toalecie poszedłem kupić bułki, a PW zrobił jajecznicę na śniadanie. Super.

Po 8H30 jedziemy busikiem do Kuélap – ogromnej fortecy z okresu preinkaskiego – największej atrakcji regionu. Busem jechaliśmy ponad godzinę od miejscowości El Tingo, gdzie można kupić bilety na najnowszą atrakcję kraju – jedyną w Peru kolejkę górską, którą można podjechać prawie do samej twierdzy. Kolejkę otwarto w kwietniu, a wybudowali Włosi. I tak zwiększa się ruch turystyczny, choć i nam bardzo ułatwia i skraca drogę do Kuélap (tak, to trzeba by podchodzić w pełnym słońcu z 3 godz.).

Do dolnej stacji co 4 minuty kursują busy (wszystko jest perfekcyjnie zorganizowane), potem samą kolejką jedzie się ze 20 minut (do wagonika wchodzi 8 osób). Z górnej stacji do twierdzy jest jeszcze z kilkadziesiąt minut na piechotę pod górę, ale jak ktoś jest leniwy, to może sobie wynająć muła i dużo miejscowych z takiej dogodności korzysta. Sama forteca fajna, wokół pięknie kwitły bromelie, ale nazywanie tego Machu Picchu Północy (slogan reklamowy) jest chyba jednak przesadą. Ale podziwiam jak im chciało się wznieść tak ogromną twierdzę tak wysoko w górach (jakieś 3 tys. m n.p.m.).

Na Kuélap była jeszcze jedna fajna rzecz – siadłem sobie na chwilę na ławce i naraz słyszę, jak jedna miejscowa mówi do swojej córki by siadła koło Pana Gringo (sic!, w oryginale Señor Gringo) to zrobi zdjęcie. Córka siadła, pani zdjęcie zrobiła, córka podziękowała, a ja naraz mówię, że nie ma za co. Trzeba było zobaczyć minę tej babki – Pan (już nie Gringo) mówi po hiszpańsku !!!

Wracając z fortecy zjedliśmy jeszcze w El Tingo pyszny obiad i do domu. W Chachapoyas zatrzymaliśmy się jeszcze przy miejscowym cmentarzu, bo PW chciał pokazać ludziom jak tu te wyglądają (takie kolumbaria). Ja to znam chociażby z sąsiedniego Ekwadoru, ale ciągle nadziwić się nie mogę co ci ludzie wkładają do tych przeszklonych wnęk – jakieś wiatraczki, ruszające się pseudo-kwiatki na baterie i tego typu rzeczy. Ale bardzo sympatyczny dzień, pogoda piękna i trochę nas spaliło słońce na tych 3 tys. m. Wieczorem jeszcze z PW wypiliśmy po piwie i spać.

Zdjęcia – w drodze do Kuélap, imponujące mury Kuélap, wewnątrz twierdzy, cmentarz w Chachapoyas

w drodze do Kuélap

imponujące mury Kuélap

wewnątrz twierdzy

cmentarz w Chachapoyas

sobota, 19 sierpnia 2017, piero70
Tagi: ameryka Peru

• PERU PÓŁNOCNE

Nareszcie! Po półtora roku wracam do mojej ukochanej Ameryki – tym razem Peru – część północna – od Limy po Sipán. Ogromnie się cieszę, bo tej

• Wylot, 28.07, piątek

Sam wylot mam o 6H20 z Okęcia, więc podróż tym razem zaczynam już w czwartek 27.07. Popołudniowym pociągiem jadę do Warszawy. Pierwotnie chciałem „nocować

• Lima, 29.07, sobota

Obudziłem się przed 7H00 (w Polsce już 14H00), a śniadanie dopiero o 9H00. PW słodko pochrapuje ( pobrecito w nocy jeszcze odwoził i przywoził ludzi z lotniska

• Walka o ulice

Zarządzanie wielkim miastem to trudna umiejętność. Zarządzanie transportem w pełnym schematów Nowym Jorku to szczyt wyznań. Komisarz do spraw transportu Janette

• 98,8

98,8. 400 gram więcej! Po niejedzeniu cukru, tłuszczu, prawie nie piciu alkoholu (hehe) 2 tygodnie, 3 dni bez diety, a jestem na plusie... Tylko takim niepozyty