Turyści nie wiedzą gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą gdzie będą - Paul Theroux
Lambayeque / Pimentel, 31.07, poniedziałek

Na śniadanie zjedliśmy po bułce, którą ofiarował nam JB (tu sprzedają co najmniej po 5), spakowaliśmy plecaki (poszły do depozytu) i na zwiedzanie. Miejscowym busikiem jedziemy do Lambayeque zobaczyć inne muzeum – Brüning. Jest prywatne i dlatego dziś otwarte, a zgromadzone zbiory są też ciekawe (można było fotografować, nawet sala tylko dla dorosłych była). Samo miasteczko też sympatyczne – zrobiliśmy krótki spacer po centrum – główny plac, katedra San Pedro.

Z Lambayeque taksówkami podjechaliśmy do Pimentel – nadmorskiej miejscowości słynącej z najładniejszych plaż w okolicy oraz najdłuższego molo w Peru (taki peruwiański Sopot). Niestety mocno dziś wieje i molo było zamknięte dla turystów. Za to zjedliśmy pyszny obiad w jednej z knajpek przy plaży (z widokiem na Pacyfik), a i te łódki z trzciny zwane tu caballitos de totora można było tu zobaczyć.

Po powrocie do Chiclayo był czas wolny – zajrzałem na miejscowe mercado, potem katedra i ratusz (jedyne atrakcje tego czwartego co do wielkości miasta kraju) i jakieś zakupy na kolejną nocną podróż. Po 17H00 ruszamy na dworzec autobusowy – czeka nas znów nocny 12-godz. przejazd do Chachapoyas. Tym razem bez luksusów (Cruz del Sur tam nie jeździ), za to serpentynami przez Andy po dość kiepskiej drodze. Zgodnie z miejscowym zwyczajem rozlałem na ziemię przed podróżą trochę wódki – taka ofiara dla Pachamamy (Matki Ziemi) w intencji bezpiecznej podróży. Obiecałem jej to 4 lata temu, gdy z Cusco do Limy jechaliśmy przez oblodzone andyjskie drogi taksówką przez 19 godzin bez przerwy by zdążyć na samolot do Europy. Teraz też proszę o opiekę. Właśnie zgasili w autobusie światło i puścili jakiś kretyński amerykański film. Kończę, czas spać.

Zdjęcia: naszyjnik w muzeum Brüning (Lambayeque), caballitos de totora na plaży w Pimentel, katedra w Chiclayo

naszyjnik w muzeum Brüning (Lambayeque)

caballitos de totora na plaży w Pimentel

katedra w Chiclayo

sobota, 19 sierpnia 2017, piero70
Tagi: ameryka Peru

• PERU PÓŁNOCNE

Nareszcie! Po półtora roku wracam do mojej ukochanej Ameryki – tym razem Peru – część północna – od Limy po Sipán. Ogromnie się cieszę, bo tej

• Wylot, 28.07, piątek

Sam wylot mam o 6H20 z Okęcia, więc podróż tym razem zaczynam już w czwartek 27.07. Popołudniowym pociągiem jadę do Warszawy. Pierwotnie chciałem „nocować

• Lima, 29.07, sobota

Obudziłem się przed 7H00 (w Polsce już 14H00), a śniadanie dopiero o 9H00. PW słodko pochrapuje ( pobrecito w nocy jeszcze odwoził i przywoził ludzi z lotniska

• Stan wyjątkowy

Dzisiaj w godzinach południowych prezydent Trump ogłosił stan wyjątkowy w związku z kryzysem na naszej południowej granicy z Meksykiem. Prezydent był w bardzo d

• Mówił mądry do głuchego

Piszę ten materiał zaledwie kilka minut po pierwszym przemówieniu do narodu prezydenta Donalda Trumpa z owalnego biura. Prezydent po raz kolejny przedstawił jeg