Turyści nie wiedzą gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą gdzie będą - Paul Theroux
Revash / Leymebamba, 03.08, czwartek

Wczoraj trochę zmieniliśmy plany na dzisiaj, bo część ekipy nie bardzo chciała oglądać jaskini pełnej błota (dziś już wszystko można znaleźć w Internecie i ktoś przeczytał, że tam jest błoto). PW więc wczoraj zorganizował transport do innych atrakcji regionu. Wg mnie nawet ciekawsze to będzie – przynajmniej w przewodniku Michelina mają więcej gwiazdek.

Po śniadaniu busikiem jedziemy do Revash (ok. 2 godz.) do takich preinkaskich grobowców wykutych w skale w kształcie domków. Ciekawe to było, ale mnie bardziej zachwycił klimat pobliskiej wioski San Bartolo – kurne chaty, wszędzie wałęsające się zwierzęta i kobiety tkające tkaniny. Kilka osób było nawet zainteresowanych ich wyrobami, ale panie nawet nie wiedziały jak wycenić swoje wyroby. Po prostu one to robią na swój użytek i były zdziwione, że ktoś chce to kupić. Rewelacja.

Potem ponad godzinę jechaliśmy do miejscowości Leymebamba (pisane też Leimebamba), gdzie znajduje się muzeum, w którym przechowują ponad 200 mumii odkrytych w 1997 koło Laguny de los Condores. PW bardzo chciał je zobaczyć, w przewodniku Michelina też ta atrakcja ma dwie gwiazdki, ale trochę nas rozczarowało. Przede wszystkim to nie były mumie, tylko zebrane w kupę kości po tzw. pierwszym pochówku w ziemi. Po rozkładzie ciała (ok. 2 lata) zbierano kości i ponownie chowano w osuariach. Za to kipu były ładne.

Po zwiedzeniu muzeum zjedliśmy jeszcze obiad i w drogę powrotną (ponad 2 godz.). Do hotelu wróciliśmy o 19H00. Jakieś piwko i czas spać, bo jutro wstajemy już o 4H30 na busa do Cajamarki.

Zdjęcia – kurne chaty w San Bartolo, grobowce w Revash, mumie w Leymebamba

kurne chaty w San Bartolo

grobowce w Revash

mumie w Leymebamba

sobota, 19 sierpnia 2017, piero70
Tagi: Peru ameryka

• PERU PÓŁNOCNE

Nareszcie! Po półtora roku wracam do mojej ukochanej Ameryki – tym razem Peru – część północna – od Limy po Sipán. Ogromnie się cieszę, bo tej

• Wylot, 28.07, piątek

Sam wylot mam o 6H20 z Okęcia, więc podróż tym razem zaczynam już w czwartek 27.07. Popołudniowym pociągiem jadę do Warszawy. Pierwotnie chciałem „nocować

• Lima, 29.07, sobota

Obudziłem się przed 7H00 (w Polsce już 14H00), a śniadanie dopiero o 9H00. PW słodko pochrapuje ( pobrecito w nocy jeszcze odwoził i przywoził ludzi z lotniska

• Stan wyjątkowy

Dzisiaj w godzinach południowych prezydent Trump ogłosił stan wyjątkowy w związku z kryzysem na naszej południowej granicy z Meksykiem. Prezydent był w bardzo d

• Mówił mądry do głuchego

Piszę ten materiał zaledwie kilka minut po pierwszym przemówieniu do narodu prezydenta Donalda Trumpa z owalnego biura. Prezydent po raz kolejny przedstawił jeg